Mještani Šarengrada i drugih naselja koja se nalaze na državnoj cesti D2 između Vukovara i Iloka organizirano će prosvjedovati te na taj način zatražiti žurnu odluku o donošenju Pravilnika temeljem kojeg bi državnom cestom D2 između Vukovara i Iloka, uključujući i ta dva naselja, bilo zabranjeno prometovanje teretnih vozila čija najveća dopuštena masa premašuje 7,5 tona.
Javni prosvjed i privremena blokada prometnice, kao znak upozorenja, biti će održan u subotu 20.02.2021. s početkom u 11.55 sati. Prosvjed će biti održan u Šarengradu na križanju Trga sv. Jakova i ulice Stjepana Radića ispred kuće Anice Madžarčević u čiju kuću su kamioni u zadnjih nekoliko godina višekratno udarali. Ista nije za stanovanje, iako vlasnica kuće u dobi od 88 godina u njoj i dalje obitava. Prosvjed će se održati pod nazivom „Pet do dvanaest!“, a u slučaju žurnog nepostupanja biti će nastavljeni prosvjedi na tjednoj bazi, kako u Šarengradu, tako i u drugim mjestima.
MO Šarengrad očekuje potporu župana VSŽ, gradonačelnika i načelnika koji se nalaze na ovoj trasi jer će time dokazati i pokazati da stanovnici Šarengrada, Vukovara, Sotina, Opatovca, Mohova i Iloka, nisu građani drugog reda. Ovaj ratom poharan i devastiran istočni branik RH ne zaslužuje takav status ako znamo da je odluka za koju se zalažemo već donešena na gotovo 75% ceste D2, kao i na mnogim drugima.
https://radio-ilok.hr/2566-za-subotu-najavljena-blokada-drzavne-ceste-d2-u-sarengradu.html#sigProId2e3efef2e8
Ograničavanjem teretnog prometa spasiti ćemo naše prometnice jer preporuka ministarstva jeste da međunarodni teretni promet kao alternativu koristi auto cestu A5. Naplatom cestarine između Lipovca i Sredanaca/Osijek državni proračun uprihodio bi blizu 30 mil. kuna godišnje. Ove podatke baziramo na činjenici do kojih smo došli, a oni govore kako je godine 2020. cestom D2 od Iloka do Vukovara prošlo preko 161 000 tranzitnih teretnih vozila težih od 7.5 t. Njihov dnevni prosjek varira od 400 vozila u kolovozu do 800 vozila u prosincu.
Važno je spomenuti da gospodarski oporavak ovog kraja uvelike ovisi o razvoju turizma, a svjedočimo da je ovih dana zbog velikog i loše reguliranog prometa cikloturistima i korisnicima međunarodne biciklističke rute EuroVelo6 ponuđena sigurnija alternativna ruta koja vodi od Sotina do Lovasa, a zatim preko Bapske do Šarengrada.
Do Iloka je u ovoj fazi, bilo nemoguće naći sigurnu alternativu. Apeliramo još jednom da zajednički doprinesemo žurnom rješenju navedenog problema, samim tim da sačuvamo preostalo i malobrojno stanovništvo od svakodnevene pogibelji na i uz cestu D2, kaže se u priopćenju MO Šarengrad.
D. Papak